2013. június 3., hétfő

xxx - ajtók, ablakok

Rengeteg képet nem mutattam meg még az Amszterdam sorozatból, de ahogy halványul az élmény úgy válik egyre nehezebbé leülni és válogatni. Ez a mostani kör viszont az egyik kedvencem, az amszterdami ablakok azok nagyon nagyon menők.











Amit az amszterdami ablakokról először is tudni érdemes, az az, hogy nagyon tiszták. A barátaink mesélték, hogy a hollandok állandóan ablakot pucolnak, és igen, láttunk nem egyet.
Ennek köszönhetően az ablakok tükrök.






A magánházak ablakai is:



Az ablakokon ritka a függöny. Ez talán a legszokatlanabb dolog. A házak felfele növekedése miatt az utcaszinten szint mindig  nappali van, vagy konyha, és és pontosan annyira lehet bekukucskálni amennyire elvetemült vagy és szégyentelen. (én nagyon, wm pont nem, volt is éviéviéviéviéviÉVIII)

Szóval konkrét életteret nem fotóztam, de azt vettem észre hogy nagyon sok ember tematikusan rendezi be az ablakját, virágkompozíciókat mutogat, díszeket fordít kifele nézve,






esetleg a világról alkotott véleményét osztja meg:


vagy a gyűjteményével dicsekedik.


 Na de komolyan.




Ezt az ablakot nagyon nagyon szerettem, egy konyháé, bent egy öreg bácsi lakott:




Ami szintén meglepett (és vastagon van szedve a"miért akarunk Hollandiába költözni" listán) az az, hogy meglepően sok ablakból szűrődött ki komolyzene, és rengeteg, RENGETEG könyvespolcot láttunk.  szuperszónia


 Szóval, odafigyelnek, szépek is az utcák.Az ajtók is nagyon vagányak,  nincs olyan köztük ahova ne mennék haza:






Odafigyelnek a részletekre. Lehetne talán azt is mondani, hogy ez túlzás, de szerintem csak hagyják hogy a szépségátvegye a kormányzást. 


Például ez.itt, a balkonládában levő virágok színe. Passzol.



Mellékesen megemlítem, hogy Hollandiában rengetegen cigarettáznak, és mind kifejezetten kívánatosan. Nagyon, Nagyon szerettem volna rágyújtani, nem egyszer


Na de ablakok ajtók.
A végére hagytam a legmenőbbet.

Ámuljatok




Ha ajtó lennék, ilyen lennék. Ennyi.

2 megjegyzés:

Molly Bloom írta...

hát igen, jó hely az.

sajtosbrokkoli írta...

Ez is igen igen igen