2013. június 2., vasárnap

olvasónapló

Kitaláltam, hogy ezentúl mindig elmesélem miket olvastam.

csak.

Szóval az előző iszonyú klassz menet után, ahol egyik könyv jobb volt a másiknál és így tovább most egy kicsit döcögősebb volt a menet.

Először Iain Bankstól olvastam a Darázsgyár című REMEKET. Ha szeretitek a morbid, furcsa rémisztő dolgokat, akkor uccu. A hideg kirázott párszor. Ha pedig a csavaros könyveket is szeretitek, akkor ezt nem hagyhatjátok ki.
Soha nem olvastam még ettől az írótól, mert RENGETEG könyvet ír, és nekem az mindig gyanús. Hát, ha az összes többi könyve szar is, akkor is megérte próbálkoznia, ez annyira szuper. Mindenesetre ezt majd még fogom tesztelni a jövőben

Ezután kellett egy kis szünetet tartanom, mert nem volt semmihez sem kedvem, aztán véletlenül felvettem a Dűnét.
Amiről -hiába olvastam már- nem is sejtettem hogy mennyire eszméletlenül szuper könyv, most ittam minden szavát, egy csomó dolog megvilágosodott, meg egy csomó mindent most értettem meg. Ami azért menő, mert most eredetiben olvastam, szóval elvileg nehezebb kellett volna hogy legyen, de nem, úgy folyt mint ujjak közt a finom homok.Általában nem vagyok oda a túl hosszú könyvekért, de ezt tudtam volna olvasni tovább, százig, ezerig.
(el is döntöttem, hogy el fogom kezdeni a Trónok harcát,  most nagyon jó volt ez a politikai uralkodóházas intrikás vonal. csak a kurva sárkányok, azok ne lennének)

Aztán nagyjából elfogytak a könyvek itthon. Van rengeteg amit nem olvastam, de érdekes módon ebben sokszor eléggé különbözünk wmmel, sok könyve van a másiknak amit nem olvasunk el.

Ezután elkezdtem a Korbácsot Barkertől, de türelmetlen lettem, és letettem a huszadik oldal után, nem esett jól, kínlódás volt.

Végül az Anansi Fiúk Neil Gaimantől. Ezt sem éreztem nagy vasziszdasznak, vidám, humoros, trükkös könyv, tökéletes starndra, meg a buszra, tényleg klassz, de többet kívántam végig. Viszont rég olvastam Gaiment a blogbejegyzésein kívül, és nem árt kicsit gyakorolni, elvileg június végén jön a új.

A hétvégén viszont voltunk könyvesboltban, majd jelentkezem. Mondjuk a nyár végre itt van, a hétvégére már húsz fokot is mondanak, bringával kéne dolgozni járni, mert egy nagy fehér koca vagyok, szóval a buszos olvasás kiesik ajjmár.

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Valamiért a Trónok harca marketingesei középpontba helyezték a sárkányokat, holott egyelőre egyik könyvben sem hangsúlyosabbak a többi meghatározó szálnál. Én is inkább ezeket szeretem, ahogy a korábban gyűlölt karakterek kibontakoznak és szerethetővé válnak, aztán amilyen féktelen kegyetlenséggel bánik velük és mindenki mással is az író, de a legjobb, hogy annyira szórakoztatóak a szereplők, hogy imádom őket megismerni.

Most az 5., egyelőre utolsó kötet elején járok. Soha nem olvastam ennyit, évek óta pedig semmit.

Mamz

aklübisz írta...

Most kettő keményebb cucc vár rám, szerintem az lesz egy olyan másfél hónap, de utána nekiállok, azóta gondolkodom rajta mióta említetted.

(olvasd el a Dűnét. abban mindenkit csak egyre kevébé lehet szeretni.)

aklübisz írta...

Volt kábé három év amikor szinte semmit nem olvastam. Véletlenül pont egybe esik azzal amikor nagyon sokat szívtam.

Névtelen írta...

Nálam nem esik egybe, hehe.

Rendben. A Dűne felkerült a képzeletbeli to do polcra.

Sensitive írta...

Neil Gaimantől az Amerikai istenek megvolt már? Iszonyat jó!
És a Trónok harca is nagyon jó, bár a negyedik kötetnél úgy éreztem, kicsit elfáradt az író. Az ötödik megint jó volt.

aklübisz írta...

ú az amerikai istenek az nagyon nagy alap, szerintem az anansi az annak az utószelét próbálta kicsit meglovagolni. Igazából először azt akartam felvenni amikor az anansit, csak azt nem is olyan rég olvastam újra megint.
De az újat már nagyon izgatottan várom.

A trónok harcát megígértem mamzinak, de a hétvégén pont a te javaslatodra megvettem a 1Q84et.

Mondjuk amekkora sznob állat vagyok, rögtön megvettem az 1984et is vele együtt, azzal is tartozom már magamnak egy ideje, szóval e kettő után most már tényleg a trónok harca fog jönni.

Névtelen írta...

Örülök, hogy abszolút nyitott vagy, és tetszettek neked.. csak annyit szeretnék hozzáfűzni, mint rajongó, hogy banks sajnos nem írt rengeteg könyvet, de mindenképpen olvass tőle mást is, mert a darázsgyár nem a többi könyvére hasonlít, de azok is nagyon jók, de erősen sci-fi műfaj. és azért sajnos legfőképp, mert sajnos nemrég meghalt, talán e héten.... többet nem ír..

és a dűnével is hajrá, van még 5 könyv, bár egyre filozofikusabbak

jó téged olvasni

anton volkov

aklübisz írta...

Kedves Anton,

Igen, eltökélt szándékom többet olvasni tőle, és izgatottan várom a szcifis vonalat is. Milyen érdekes- épp időben olvastam egy könyvet tőle, hogy őszintén tudjam gyászolni.

Köszönöm a kedves kommentedet is:)

üdv