2009. június 8., hétfő

szárazföldi patkányok

ezt a bejegyzést szeretettel ajánlom fumihikónak, sokat gondoltunk rád amíg készítettük

használati útmutató: kattits a képekre, va egy kettő, ahol nem csak hogy megéri, hanem kötelező is az apró részleteket kifigyelni)

a külső folyóról már sokat írtam, arról, ami itt folyik az ablakunk alatt, és olyan nagy rajta az árapálykülönbség,
de a belsőt még sose mutattam meg nektek, pedig az is érdemelne pár szót, hát most megejtem.
előre szólok, hogy a közeljövőben brisztolba látogatók számára az elkövetkező pár oldal elég erős szpojlerveszélyt jelent, kérem őket, hogy csak saját felelősségre folytassák!

a belső folyó ugyanúgy az Avon, mint a külső, de ezt a z emberek saját hasznukra fordították, beszabályozták, rendberakták. (azért éremes észben tartani, hogy a külső az úgy rakoncátlankodhat ahogy akar, adjuk meg a természetnek ami a természeté, mert akkor az többszörösével hálálja meg)
szóval a belső össze vissza tekereg a belvárosban, és a hajózást szolgálja. vannak neki kis öblei, beugrói, kanyarok, és sarkok, és van rajta rengeteg sok híd is, egy pár az autóknak, egy pár a gyalogosoknak, és ugyanennyi közös is.
ezek a hidak majdnem mint kinyithatóak, elfogathatóak, felemelhetőek, arra az esetre, ha magasabb hajó jár a vízen, ami bizony előfordul.

ez az öböl nem messze van tőlünk, igen, a háttérben az ott a "mi" templomtornyunk, innen egy pár kép:

az öböl jobbára "parkolóként" működik, és szemben az a zöld ív amit látsz, az a híd ahol wm várni szokott, ha a délutános műszak után még elmegyünk bevásárolni.

ebben az öbölben amúgy johannszebasztian az egyetlen hajó, aki már nem mozdul, így megy ez a kiöregedett jószágokkal.
ha van elég pénz, akkor felújítják, és mehet a tengerre,kikötőkből kikötőkbe járva úszó múzeum, ha nincs, akkor csak kicsit újítják fel, és klubhelység, lesz belőle:

ő például egy divatos szórakozóhely:

wm többször, én ritkábban, de el szoktuk hagyni a megszokott útvonalunkat, mert bár a folyó mellett picit hosszabb a séta a munkahelyre, de annál érdekesebb, ilyen dolgokba lehet belefutni:

sajnos, igazán jó fotót nem lehet ezekról a hosszúkról készíteni, ezek olyan októbertől áprilisig mindenhová ki vannak kötve, lakóhajók, utána pedig eltűnnek, kopaszon hagyva a partot, ki a nyílt vízre

ami érdekes, sokszor laknak rajtuk állatok, ezen itt például két kutya, de nem egyszer láttunk már hajómacskákat, akik kisétálnak a mólóra, megmosakszanak, majd vissza a hajóra, napozni.
meg olyat is, amikor a hajó cserépből teljesen be volt futtatva folyondárral, hát annak a tulajdonosait őszintén irígylem.

sok madár lakik itt is. milliónyi sirály, vagy tíz különböző fajta, (nem szeretem a városi sirályokat. pofátlanok, és nagyok. nagyon nagyok, csak azért nem undorodom tőlük jobban, mint a pesti galamboktól, mert ezek nem akkora mocsokban tapicskolnak, meg rendszeresen fürödnek) vadkacsák, vadlibák, rengeteg hattyú. tényleg nagyon sok. és az a vicces, hogy kiállsz egy olyan helyre, ahol látsz hármat mondjuk, meglendíted a karodat-mintha kenyeret dobnál, és két perc alatt ott fog tülekedni húszharminc, főleg télen, amikor nem olyan bőkezű a folyó

de a kedvenceim a kárókatonák (asszem ez a nevük), búvármadarak, nagyok, és remek látványt nyújtanak, ahogy a kitárt szárnyukat szárítgatják a szélben. mondjuk itt pont nem.
ha nem cigizek olyan sokat egy nap, akkor képes vagyok addig visszatartani a lélegzetem, amíg ezek a víz alatt vannak és halásznak.
és nagyon viccesen kakilnak is

a folyón mindig van élet, sportolók kenuval, magánszemélyek kisebb nagyobb hajókkal, szállítóhajók, satöbbi, ritka az olyan hogy ne láss rajta mozgó járművet
ez itt például a városi tömegközlekedés egy szerves része:

nem szabad elfeledkezni az SS Great Britainról sem, ez egy nagyon nagy, és nagyon fizetős hajó, körbeépítve, ő egy múzeum mostanra. bevallom őszintén, még sose jártunk rajta, de mindig nagy a tömeg körülötte, szóval eddig kedvünk se volt nagyon:

ezzel szemben a Matthew-n. ő általában a grétbritén mellett horgonyzik, de sokszor behajózik a belvárosba, "kútúrális" attrakcióként, vagy csak parkolni.
azt tudom, hogy ő a pontos mása az első hajónak, aki angliából áthajózott az újvilágba, és elsőként ért partot magán a kontiesen.
megdöbbentően kicsi amúgy

ezek a képek még februárban készültek róla, és rólunk, akkor jól körbe is szaglásztunk:

wm nem szereti ezt a képét, mert azóta rengeteget fogyott, és azt mondja hájas rajta:
és egy pár apró részlet a hajóról:

egyébként wm-nek a balmoral a kedvenc hajója, nagy, robosztus erős hajó, kábé ötezer képet csinált már róla:
vicces név, hogy balmoral, kár hogy nem tudom mit jelent.

na de elég legyen a sétafikálásból, az élet nem csak játék és mese, és különféle rozsdásodó lélekvesztők, bizony az élet az nagy százalékban meló. és bizony a munkahelyedre be is kell gyalogolni, nap mint nap, és fáradt is az ember, nincs ereje nap mint nap felfedezni a városát, tartsuk tehát magunkat szigorúan az útvonalhoz, amihez a szürke hétköznapokon szoktuk.

ez itt a másik híd amin szintén minden nap át kell gyalogolnunk:

elfordítható oldalt, hogy átférjenek alatta a vitorlások is

élesebb szemű olvasók felismerhetik ezen a képen a bamoralt, igen ő itt szokott parkolni.
az építkezés a parton az egy vadiúj múzeum lesz, ha minden jól megy egy éven belül, ( a védőpalánkon végig graffitik vannak, de ez egy másik bejegyzés témája)
viszont az a négy daru nem az építkezés része, azok itt állnak hosszú évtizedek óta, ők már helytörténet, feltáblázva, körbe lehet őket járni, később azok lesznek a múzeum bejárata asszem.

na és az a jó, hogy ennek a hídnak a város felőli oldalán van egy kicsi tér, padokkal, szobrokkal,rögtön a víz partján, engem ez egy picit sokkol is, mert korlátokkal nemigen védik, lehet venni sört, megy fagylaltot, rengeteg ember üldögél a betonon, a padkákon élvezve a napot, ha van, és nem mellesleg van egy elég nagy parkolóhely, az igazi nagyvadaknak.
időről időre megjelennek itt olyan hajók, amiket eddig csak a filmekben, rákanyarodsz a hídra, eltátod a szád, és már kotorsz is a táskádba a telefonodért, hogy "wm, wm láttad, van új hajó"
mint például a stockholm, ő csak két három napig állt itt, nem sokat tudtunk meg róla:

aztán a kaskelot. ő olyan december elejétől márciusig volt itt:

január környékén a matthew is mellette parkolt:

ez már picit több is a kelleténél, igaz?
kerestem nektek olyan videót, ahol vitorlákkal is látható, de sajni nem találtam, viszont ez elég izgalmas, egy kikötőbe próbál motorral behajózni, nem sok sikerrel:

egy matróz magyarázta el nekem hogy azért nem bonthatnak vitorlát, mert akkor végképp kormányozhatatlanná vélik szűk helyeken a hajó, ennél a videónál értettem meg mit akar igazából mondani, és ami még érdekesség, hogy a kis gumicsónakosok azértlökdösik a nagy hajó farát, hogy mentsék ami menthető ütközésnél
szóval a kaskelot az nem volt semmi látvány

négy napja pedig beállt a Kathhleen and May, ami bár nem akkora, és nem annyira látványos, de nekem hatalmas szerelem lett:

azért a felhőkre is vessetek egy pillantást:

fel is mentünk rá tegnapelőtt, egy napcserzett, szakállas hatvan körüli matróz vezetett minket körbe, tiszta szerelemmel mesélve a hajóról, minden kérdésünkre válaszolva, nagyon érdekes volt, eszméletlenül élveztük. egyébként a hölgyemény százkilenc éves, és jeleleg borokat importál fracia meg spanyolországból, amiket a fedélzeten meg is lehet kóstolgatni.
(bocs a belsejéből nincsenek képek, de nagyon el voltuk foglalva a csodálkozással)

picit fáradok, szóval itt most már csak egy random fotók jönnek a fedélzetről:

mi, tegnapelőtt:

róla is kerestem videót, bár nem a legjobb minőségű:

...

ennyi volt a műsor mára,rengeteg minden kimaradt, de azért remélem tetszett

a végére pedig:
wm a roncsokért is odavan

lucita írta...

fú...

develly

Névtelen írta...

vicces név, hogy balmoral, kár hogy nem tudom mit jelent.

talán Rejtő Jenő miatt emlékszel erre a névre.

Az elveszett cirkálóban hívják így a hajót, amit Piszkos Fred ellopott

kisstm írta...

hajjózznííakarróók!!!!!!!!!!!!!!
meekülönbensíírok!

Unknown írta...

Jaajj, srácok meg vagyok hatódva!! Köszönöm szépen! :) Olyan szépek. "johannszebasztian"-on szívesen laknék. Ha meglátok egy ilyen öreg állóhajót, mindig eljátszom a gondolattal milyen lehetne itt lakni. A színes házsor is nagyon klassz. :D
Imádom ezeket az öreg árbócosokat. A Kaskelotot vitorlákkal is megnézném. :) Gyönyörű, gyönyörű! Mindet kipróbálnám. :D
Nagy ölelés nektek ezért!