2014. április 4., péntek

politika

Nem tudom hogy mennyi politikai bejegyzésem lesz még. Lassan vége a műsornak, mind tudjuk mi a választások eredménye, csak azt sajnálom hogy soha nem tudjuk meg mi lett volna ha nem csalják el.
De mi számít az egész, ma konkrétan magyar hivatalszerű rabszolgatartásról volt szó a hírekben ami nem jut el az emberekhez, idézek a fideszes politikustól, IDÉZEK,  "Most lehet itt persze személyi szabadság korlátozásáról szót ejteni, de ezzel a fajta liberális megközelítéssel nem foglalkozunk" Ezt a mondatot kibaszottul fontos lenne felfogni.

De mesélek inkább könnyedebbet a politikával kapcsolatban.

Tegnap együtt vacsoráztam egy kollegámmal. Szimpatikus, kedves matematikus, huszonéves magyar lány. Kisgyerekkora óta nem él Magyarországon, Egy ilyen fajta nyugat európai országban volt kisgyerek, egy olyan fajta nyugat európai országban volt nagy gyerek meg tinédzser, itt pedig egyetemre járt. Volt egy enyhe érzésem azzal kapcsolatban hogy fideszes a lelkem. Könnyű az ilyesmire ráérezni, általában eléggé kritikusak a külföldiekkel szemben* illetve nagyon pozitív, rajzfilmszerű kép él bennük Magyarországról. Ebben a konkrét helyzetben különösen, Magyarország az eldorádó, a földanyácska, bevallottan az elhagyott paradicsom ahova majd visszatér egyszer.
A hétvégi szavazással kapcsolatban jött fel a téma, de én konkrétumot még nem tudva visszafogottan csak annyit mondtam, hogy csak saját felelősségre menjen bele ebbe a témába, mert eléggé hirtelen érzelmű lány vagyok ha erről van szó.

Szóval hát a múlt héten egy francia újságban azt olvasta, hogy mennyire durván el vannak csalva Magyarországon a választások, és hogy ő úgy tudja hogy ez nem igaz, és mondjam már el neki hogy mi is van.
Ekkor mondtam hogy én így nem vagyok a kormánypárt elkötelezett híve, na. Ő igen, pontosabban ezt hallja a szüleitől, nagyszüleitől, meg hogy a mocsadék kommunisták.
Elmondtam hogy nem tartom feltétlenül gonosznak a fideszeseket, csak borzasztóan tájékozatlannak, elmeséltem a média helyzetét, hogy illetve négyet-ötöt arról listáról ahogy a fidesz elcsalta a mostani választásokat. Megkérdezte, szóval elmeséltem neki milyen pártok vannak, ki kivel, nem tudta. Meséltem neki a kétfarkú kutyáékról, a magyarhajnalról, meg még elég sok mindent, de ezen a témán kívül egy fideszes hitványságot sem.
Megköszönte a tájékoztatást, de ő is belátta, hogy ez még karcolni se nagyon karcolta a felszínt, de mondjuk nem is érdeklődik annyira szavazni se megy, mindegy is.

Meghívtam húsvétra kajálni, örült neki, egyedül van Brisztolban, elleszünk tök jó fej.

Ma búcsúzóul nevetve utánamszólt hogy sok szerencsét a választásokon. Visszaszóltam, hogy úgyis veszítünk, ő nevetett és mondta hogy ne szomorkodjak mert hát ez azt jelenti hogy ő nyer. -nem volt itt semmi malícia, csak könnyed csipkelődés, aminek lennie kellene.

Az a baj, -mondtam -hogy te is veszítesz, csak te most még nem tudod.





ezért: http://eokoskodas.blog.hu/2014/04/04/100_erv_a_kormanyvaltas_mellett

Nincsenek megjegyzések: