2013. július 24., szerda

Ma találkoztam egy hitehagyott Jehova Tanujával, (JT csaladban nevelkedett, JT felsovezeto apuka) a csávó tizenévesen- gyaníthatóan lázadásképpen- elkezdett vallastörténetet meg tudományokat tanulni, most abszolutértéken ateista. Szenvedelyesen, tüzesen, rengeteg érvvel és magyarázattal ateista. Szélesen gesztikulálva, magabiztosan, szavába vágósan, hangosan ateista. A Bibliából versre pontosan idéző ateista, ugyanakkor húrelméletet nálam sokkal magabiztosabban pedzegető ateista.* volt olyan része a beszélgetésünknek, ahol azt vettem észre, hogy karban van a kezem, pedig kevés ember tud ilyen helyzetbe hozni vita/eszmecsere közben.

Aztán rájöttem hol a bibi. Pont ugyanaz vele a gáz, mint ami valószínűleg az apjával, csak más az előjel. A megkérdőjelezhetetlen hitük lehengerlő, kizárólagos mivolta,  nincs rugalmasság, nincs kivétel.
Az apjával való párhuzamot- amire igen nagy az esély, úgy gondolom- holnap fel is vázolom neki. Valószínűleg nem fog neki jól esni, de heves hitéleti vita közben nem símogathatja meg a combom valami random kollega csak úgy következmények nélkül.



*Sokat blöffölök a nemlétező tudásomról, az átlagember annyira alulinformált, hogy ha már kétszer megnézted a BigBangTheoryt akkor kis magabiztossággal könnyedén elő lehet adni, hogy vágod mi az a higgszbozon, meg a nagy hadronütköztető. 

1 megjegyzés:

Sheila G. írta...

a bozonról én megkérdeztem a hozzáértőket, és a Marci válaszolt is.
nem mondom, hogy most már ki vagyok művelve belőle, de legalább megpróbáltam:)