2012. december 12., szerda







Szép, békés  délután volt, Emily barátnőm társaságában mézeskalácsot díszítettem.

Magyarország nem volt ilyen békés, elmesélem mi történt, mert a királyi tévé nem tartotta fontosnak hogy erről tudósítson. (ez milyemmá)
Szóval, képzeljétek, megint utcára mentek a diákok -tényleg olyan hideg van?- egész közel értek a parlamenthez, és bizony már azt is skandálták, DEMOKRÁCIÁT.  Szuper. Izgultam értük, bár a tandíj téma annyira nem érdekel.
(az oktatás igen. borzasztó milyen fogalmatlanok az emberek néha, kivonni a vízbű a zokszigént, meg adatokból dolgokat, majd dolgokból adatokat előállítani)

Szóval, a diákok több ezren voltak. csak azért szólok, mert ha az m1 tudósit neadjisten, valaha, akkor valószínűleg kettő fiatalt fognak mutatni. összesen.



Ami viszont ma ennel is sokkal, sokkal durvabb az az egészségüggyel kapcsolatos,  az EMMI új tervezete, leírni is szar, olvasni is az lesz. Szóval, ha majdnem reménytelenül haldokló rákos vagy (esetleg szerintük túl későn vették észre) akkor nem kaphatsz az modern rákgyógyszerekből, hanem először kemóra kell menned, és ha az segít, akkor esetleg.  Kurvára kívánnám azt, hogy ezt sokan közületek ne értsék, miért iszonyú súlyos.
1-2 milliárd éves megtakarítás. szevasztok.


Na de tényleg, ne végződjön már a bejegyzés ilyen sötéten,
megmutatom milyen cipőtől kell most megszabadulnom, mert kicsi. (kicsi volt már mikor megvettem egy éve is, azóta nézegetem, megszakad a szívem, dehát kicsi, nincs mit tenni.)



13 megjegyzés:

Molly írta...

csak halkan merem mondani, de a haldokló rákosokon nem segítenek a gyógyszerek. oké, a nehéz kérdés az, hogy ki a valóban haldokló rákos...

sajtosbrokkoli írta...

Az én anyukám 3 hónap alatt halt meg rárkban, a felismerés után. Bár tudták, hogy menthetetlen, mindenféle kezeléseket kapott. Nem részletezném, de pont ezért én nem háborodtam fel annyira ezen az intézkedésen, a rákon magán sokkal inkább.
Arról nem is beszélve, hogy akinek van kapcsolata, aki megveszi, aki harcol, aki aktív korú és 3db 10 év alatti gyereke van, az ezután is meg fogja kapni szerintem a 70+ korúaknak illetve a családnak meg talán inkább jótanácsokat adnak.
A rákban nincs jó megoldás, ha a megtakarított pénzt megelőzésre költenék, jobb lenne mindenkinek. De ez senkinek nem jutott eszébe.

Molly Bloom írta...

"Az én anyukám 3 hónap alatt halt meg rárkban, a felismerés után. Bár tudták, hogy menthetetlen, mindenféle kezeléseket kapott. Nem részletezném, de pont ezért én nem háborodtam fel annyira ezen az intézkedésen, a rákon magán sokkal inkább."

egyetértek.aki látott már közelről haldokló rákost, az nem akarja annyira kezeltetni a végén. minek? csak sokkal rosszabb neki az undorító kezeléstől. nem is megelőzésre kéne költeni, inkább kutatásra (vagy hospice-ra), Magyarország híresen béna kutatások finanszírozásában, mert ugye az hosszútávú befektetés, a magyarok meg csak öt percre előre tudnak gondolkodni.
megjegyzem az én apám vagy két millió forintot így is elköltött arra, hogy az anyámat mindenféle barom gyógyszerekkel tömje (az egész életükben spórolt pénzük pár hónap alatt erre ment el), aztán már a család kérte, hogy ugyan egy haldoklót hagyjon meghalni és ne pukkasszon ki még több nem létező vénát a karján meg a lábán.

aklübisz írta...

megint uj megvilagitasba raktatok valamit amirol nem tudtam, - koszonom foleg hogy azert ez fajobb tema nektek.

Nekem kicsit a "kar belejuk" hatasa volt a cikknek, azert haboritott fel, illetve hogy a temaval kapcsolatban megtakaritasokra kell gondolni. (folge hogy polo fociiskolakra van penz - ez nyilvan demagog a reszemrol, de ugy gondolom ez csak egy vetulete egy altalanos gondolkodasnak.)

Molly Bloom írta...

ha lenne vér a pucájukban, akkor azt mondanák, hogy bevezetik a passzív eutanáziát, nade az a nyugati kultúrákban - ahol mindenáron életben tartanak mindenkit nem tudom milyen megfontolásból -, az ördögtől való dolog, nem mernek ilyet mondani, meg hát nyilván semmiféle morális megfontolás nincs az ilyen intézkedések mögött, ezek csak a pénzről szólnak.
egyébként ez a tandíj ügy se hülyeség alapvetően, mégis honnan lenne pénz az elfekvőként üzemelő mindenféle szir-szar szakokra? csak természetesen nem így kéne csinálni, meg nem úgy, hogy égre-földre esküdöztek, hogy sosem lesz tandíj, meg az is vicces, hogy maga Orbán verte szét teljesen a felsőoktatást azzal, hogy az égilágon mindenki egyetemre járhatott egy időben...persze a magyar választónak piszok rossz a memóriája és ezért lehet hatalmon ez a szerencsétlen barom.

Csárli írta...

A tandij helyett en bevezettetnek egy egyfajta elhivatottsag-tesztet a felveteli elott, helyett, vagy hasonlot, ami eleve kiszurne az adott palyara alkalmatlan jelolteket. Egyreszt nem lennenek tele az iskolak, masreszt kesobb a munkahelyek nem lennenek tele a munkajukat ruhello, eletunt, kiegett, folyamatosan panaszkodo emberekkel. (utopisztikuscsarli)

... írta...

hányas ez a cipellő?

aklübisz írta...

a: 4o, de szeles labfejre valo... egy evig nezegettem, hogy majd levagatom a kisujjam, vagy valami, de eselytelen. a markaja a mar emlitett irregular choice, csekkoljad.,

Névtelen írta...

Csak hogy tudjátok: van passzív eutanázia.
Volt egy orvos barátnőm, ő mondta, hogy a jelenség igenis létezik, épp csak még az orvosok sem mondják ki konkrétan még egymás között sem. De attól még van, és bizony az orvosok nem is kérik a hozzátartozók beleegyezését.
Szóval működik ez már jó régóta, de legalizálni sosem fogják, hiszen ha megtennék, ennyi erővel a Gellért hegyen is kialakíthatnának egy helyet, ahol meg az életképtelen csecsemőket dobnák le.

roto

Molly Bloom írta...

igen, ezt akartam is írni, hogy valószínűleg működik a passzív eutanázia intézménye jó régóta, sőt, én gyanítom, hogy az utolsó időkben az anyám is valami placebót kapott csak.8ez szerintem nem baj egyébként, láttam, hogy a valódi gyógyszerek mit okoztak) hollandiában aktív eutanázia is létezik, oszt mégse dobálnak le csecsemőket sehonnan, nem értem ezek mért következnének egymásból.
azt szintén csak halkan merem mondani, hogy azt sem tartom nagyon jó ötletnek, hogy életképtelen csecsemőket bármi áron életben tartunk. pont valamelyik nap volt az Indexen egy cikk, hogy egyre tovább élünk egyre betegebben - tök jó, tényleg.minek?

... írta...

köszi! :*

sniccer írta...

Talán azért következnének egymásból, mert egy életképtelen csecsemő életben tartása, ápolása, gyógyszerezése, stb-je ugyanúgy pénzt és energiát von el az államtól meg a hozzátartozóktól, mint egy menthetetlen beteg életben tartása.

Egyre betegebben azért élünk, mert mennyiségileg ugyan nem nélkülözi annyi ember a civilizáció áldásos hatásait, de minőségileg már igen.

Molly Bloom írta...

szerintem a nyugati társadalmak halállal kapcsolatos súlyos...khm nehézségei okozzák az orvostudomány túlfejlettségét, ami ilyen problémákhoz vezet.
egy beteg csecsemő pedig akkor is más, mint egy beteg 70 éves...lehet ezen vekengeni, de szerintem így van.
a ledobásnál pedig léteznek humánusabb módszerek is, ha már...de mondom, van aktív eutanázia is egy bizonyos országban.(lehet, hogy máshol is egyébként)
jó, ott mondjuk a piros lámpás negyed épp egy templomra néz.