2008. december 18., csütörtök

coffee master

nna gyerekek, az vagyok, mától, volt vizsga meg minden, én viselhetek egyedül az üzletben fekete kötény, mindenki más zöldet, hip hip hurrá, és ami a legklasszabb, tényleg egy csomó mindent megtanultam az elmúlt pár hétben.

a vizsgám pedig egy aroma laboratórium volt, elmesélem, oksa?

három asztal, barna selyempapírral letakarva, mindegyiken egy fekete lap, amire szépen kalligrafikusan fölvéstem a fontos infókat, plusz festettem térképet mindegyikhez, nagyon jól mutatott.

kezdtem a latinamerikával, amihez a a guatemala antiuga kávét választottam, elég fényes, savas kávé, diós, mogyorós ízzel, illattal, alma passzol hozzá, esetleg csoki, és mogyoró dió, mindenképp. raktam elé egy tánnyérra egy ilyen magkeveréket, plusz egy csokis pekános müzliszeletet, és almasütit.
ezután három kistányér következett, három különböző méretre darált kávéval, hogy el tudjam magyarázni a fontosságát, hogy különböző főzési technikákhoz mi illik.
majd jött a afrika-arábia területe, amihez a kenya nevű kávénkat választottam, egy tányérra narancsot, citromot, lime-ot szeleteltem, a kenya egyértelműen a citrusfélékkel és a bogyókkal passzol legjobban, jeges kávénak is kiváló. nagyon kiegyensúlyozott, könnyen iható kávé, a guatemala után kifejezetten selymes édeskés. raktam mellé egy nagy tál narancsos áfonyás maffint, plusz, dzsolizsókerként, utalva arra, hogy az afrikai kávék sokszor erősen virágos felhanggokkal bírnak, egy nagy üvegtálat, benne rózsaszín, lush-os fördűgolyótól enyhén illatozó lágy víz, rajta zold, ciklámen virágok, meg sárga rózsszirmok úsztak, törkis dilájt, és meglepően jól passzolt az illata a kávéhoz, a vendégeim olyan áhitattal mártották meg benne az ujjukat, mint boldog terézia a szenteltvízben.
ezután az ázsiai kávék következtek, a szulavézit választottam ami egy elég súlyos testű füstös kávé, földes, erős aromával, égett fa, gomba ilyesmik
mellé almaszeletek jöttek, meg jóféle emmentáli sajt, ugye milyen furcsa? sajt meg kávé, de lehidalnál ha megkóstolnád. eredetileg penészes sajtot akartam, de lehet, hogy annak nem lett volna akkora sikere, azért az emmentáli egy könnyebben viselhető dolog. karamellás ostyát kínáltam még mellé, ami egy picit megédesíti a szádban ezt az erős füstös ízt. meglepő módon, bár ízre ez a legerősebb, legteltebb, mégis a legalacsonyabb a koffeintartalma, szóval tökéletes választás a buli itáni "feljössz még egy kávéra?" című műsorhoz.
az aroma laboratóriumom utolsó rész a kriszmasz blend nevű kávékeverék volt, ez magas kofeintartalmú, fényes latinamerikai kávék keveréke, amihez öt évig a kávécseresznyében érlet indonéz babokat raktak, ettől kifejezetten titokzatos fűszeressége lesz a kávénak. drága, nagyon, de eszméletlen finom
ehhez készítettem szegfűszeggel meg fahéjjal tűzdelt narancsot, (itt nem is láttak még ilyet, teljesen kivoltak tőle) meg illatpasszintásképpen raktam mellé a cseresznyés dohányomból, ami szintén megy hozzá (igaz hogy eddig csak füst formájában próbáltam.)

hát kábé így nézett ki. éppcsak elkezdtem, amikor beesett az ajtón a bristoli, meg a birminghami területi kávémester, mindketten teljesen kész voltak hogy mennyire súlyosan néz ki az asztalom, ilyet még nem is láttak, főleg nem egy kezdőtől nahát kicsit sajnálom, hogy nem készült fotó
jöttek a vásárlók, mindenkinek gondosan elmagyaráztam mi micsoda, kóstoltattam őket, végigmentem a területeken, meséltem a sajátosságokról, receptekről, ogyan főzzék le, és a végén mindenkinek adtam ajándékba egy kis tasak krszmaszbeldet, megköszönve az idejüket,
remekül szórakoztam, a "nagymesterek" kérdéseire csípőből vágtam a válaszokat, nemhiába tanultam annyit, a kollegáim is mind odajöttek kóstolgatni, és ami a legklasszabb, a vevők meg elkezdtek vásárolgatni, sikere volt az egésznek, a "mesterek" rögtön elkezdtek terveket szövögetni, rám alapozva, meg hogy akkor szeretnének elvinni majd sbucks nagy központjába, megnézni a pörkölést meg ilyesmik

mindegy, halálra dícsérgettek, meg ölelgettek, úgyhogy rákérdeztem, hogy nna, kávémester vagyok vagy sem, és hát bizony mostantól ez nem kérdés.

boldog vagyok meg büszke, nna.
wm sajna pont a vége után egy perccel érkezett meg, a kolleganőim jól körbe is rajongták hogy milyen büszke lehet rám, bár szerintem ez csak a látszat volt. a kolleganőim valamiért nagyon szeretik őt körberajongani

4 megjegyzés:

LOBELT írta...

Gratulálok!

Csárli írta...

cukikam gratulalok brammoparo csuffare
olyan ugyes vagy nagyon szeretlek!

kisstm írta...

Gratulálok! Tudtam... Ann

Unknown írta...

Gratulálok! Ez klassz volt. :D