2007. január 20., szombat

megélhetési bűnözés

hát akkortájt, mikor ez a történet megesett, nagyon szegény voltam. de tényleg komolyan olyan szegény, hogy voltak napok amikor el kellett döntenem, eszek, vagy cigizek, és ez nem drámai túlzás a történetem kedvéért.
no mindegy, lényeg az, hogy aznap, amikor ez a kis eset megesett, nos, aznap még nem ettem semmit és előtte való nap is csak kettő darab sima kiflit.
(*****jó, hát nem kell sajnáljatok, még akkor is messze magan izgalmasabb és szórakoztatóbb volt az életem mint a tiétek valaha*****)
szóval, aznap feladtam a harcot és úgy döntöttem, hazautazok egy kis időre a szüleimhez, mondjuk enni, három napra.
no neeem, attól nem kell tartanod, hogy akár egy, drága fillért is pazarolnék buszjegyre, ami nem feltétlenül szükséges, csak az első faluig, onnan stop.
annyi pénzt meg még két héttel előtte félreraktam.
nna itt kezdődik a lényeg

már a népligetnél vagyok, csillagokat hány a szemem az éhségtől, és emiatt így ingerült is voltam, mikor meghallotta a bűvös mondatot:

KÉT CSOKI EGY SZÁZAS

összeszaladt a nyál a számban. mennyivel, mennyivel kiegyensúlyozottabban stoppolhatnék hazáig, ha most ehetnék, két, feltehetőleg avas, de ha szerencsém van még majdnem friss 3bitet.. mert láttam hogy arról van szó. talán még a "megveszem a jegyet valameddig, de nem szállok le a buszról" trükköt is meg merném kockáztatni

felmértem a lehetőségeimet úgy tudtam, hogy van olyan hatvan forintom.
bementem a váróterembe, elbújtam egy félreeső sarokba, , és áttúrtam a táskámat. 80ig könnyen eljutottam, de a büszkeségem apró roncsai nem engedték volna meg hogy csak egyet vegyek. ÖTVENÉ. kilencvenhatnál majdnem feladtam, de amikor a padon észrevettem magam mellett egy kétforintost, akkor elsírtam magam, majd tovább túrtam, így nagynehezen összejött a száz forint.
nagyon örültem ,már éreztem a fogaim közt roppanó kekszet.

összeszedtem magam , és nagy boldogan odamentem a cigányasszonyhoz, mondom szríbitet és nyújtom neki a pénzt.
tudod mit válaszolt?

APRÓT NEM FOGADOK EL



nincs poénos csattanó, vitriolos komment. nincs semmi

Nincsenek megjegyzések: