2013. augusztus 23., péntek

macskaügyileg

Szóval, a cica első szitterére már nem számíthatunk, mert az összeakasztotta a bajuszt a cicán kívüli másik brisztoli családunkkal.
A cica második szittere cseszkóban hesszel harmadik hónapja.
A szeretett és bizalmunkat abszolute élvező felsőszomszéd nemhogy épp egy narancssárga folkszvágen kisbuszban járja be Európát, hanem cakklipakkli kiköltözött, örökre.

Marad tehát a fuvolás szomszéd, akinek hasonló cicája van mint nekünk és már többször dumáltunk arról hogy majd cicaszittelünk egymásnak.
(A hivatásos cicaszitter hatvanezer forintba került volna a nyaralásunkra.)

A fuvolás szomszéd fura. Nomármost ha én lefurázok valakit, akkor az tényleg nagyon fura. Ötven körüli, "művész". Nem hippi de majdnem. Mindig kócos kicsit, zavart, de nagyon intelligens. A lánya teljesen okés. A házuk is fura. Rendetlenebbek mint én, igen igen művészi,hangulatos, öreg cuki viktoriánus házikó. Fura

Karácsonyra meghívták sütizni a szomszédságot de csak mi mentünk. meglepő módon nem is éreztük magunkat kellemetlenül, megígértük hogy visszahívjuk őket, de sose jött össze igazán. De nem vagyok szemét szomszéd, egy csomószor vittem át sütit, meg adtam neki egy csomó  növénymagot is, na.

Mindegy, tudtam hogy most nincs mese, meg kell kérnem. Kedden átmentem, persze igent mondott, fél óráig jegyzetelte a Cica szokásait és hogy mit kell és hogyan. Ez persze megnyugtatókét is hathat, tényleg amúgy.

Majd jött a furcsaság. Lassan a végére járunk, megbeszéltük, azt is hogy majd átjön feltérképezni a helyet, a macskakaját,meg hogy októberben majd ő menne el pár napra és akkor meg én jövök, satöbbi.
Ekkor jött azzal, hogy és a fizetség hogy legyen. Remek. Iszonyúan utálom a pénzes dolgokat tökre zavarba ejt, mondom, hát így, izé hogy gondoltad?  Mert csak szólok, én szívesen adok pénzt a cicaszittelésre ha kell, de biztos hogy nem fogok elfogadni egy fillért se érte.
Ő inkább valami apróságra gondolt.
Valami magyar bor?
Nem iszik.
Jó de akkor segítsél már.

Hát ők a lányával bevezették a tantusz rendszert, amik ilyen családon belül valuta, és a kellemetlen feladatok elvégzését azzal fizetik ki egymásnak. Ő valami ilyesmire gondolt. Mert hogy a jószomszédi viszony alapja a biztos elszámolás.
Tantusz? kérdem, és ezt ő helyeslésnek is vette, az egyik polcról levett egy kis porcelán tálkát, szirszarbizbasz, papírkapocs, jancsiszög, és pár tantusz. Kis karton zseton, fényes alufólia csillagocska ráragasztva.
Egy cseppnyi irónia volt azért a hangomban amikor erre azt mondtam, hááát, nekem kell fizetnem a cicaszittelésért, szóval az úgy lenne rendjén ha én csinálom a tantuszt, nemdebár? Ennek annyira megörült, fényes arccal helyeselt, hogy igen, remek alkalom arra hogy egy kicsit kreatívak legyünk, ugye? Szóval három nap cicaszitt egy tantusz.

Wm nem igazán akarta elhinni mikor elmeséltem neki. Gondolom ti sem annyira, ugye?
 Hát tessék, ezzel fizettem a két hét cicaszittelésért:




Érdemes amúgy elgondolkodni ezen a sztorin, nem annyira az értelmestől elrugaszkodott ötlet ez.






7 megjegyzés:

sajtosbrokkoli írta...

Ez nem fura, ez beszarás. A tantuszok jók.
Legközelebb adj ehető tantuszt, Az a nagy dilemma. :)

Molly Bloom írta...

szerintem meg állati jó arc a fura figura:)

aklübisz írta...

igen, abszolute az, jo arc, egyszeruen csak annyira elszoktam/tunk attol hogy igy is lehet, hogy nem igazan tudom hogy kell viselkedni, reagalni.

(nemhiszem hogy o tud sutni, szoval az eheto tantusz az nem lenne jo otlet - illetva akkor en mar boven kifizettem volna elore :D )

Sheila G. írta...

megmondom őszintén, a pénz felhozásánál megfordult a gyomrom, hogy nabazmeg,
de még jó, hogy továbbolvastam:))

tökcuki tantuszokat csináltál:)

Névtelen írta...

szerintem vicces. és tök jó tantuszokat csináltál. (manner)

Névtelen írta...

nagyon jó ötlet! nekem 2 lánycicám van, s amikor utazunk az egyik emeleti szomszéd - egy idősebb házaspárból a néni - eteti őket. bár itt nem volt szó fizetségről, azért nagyjából én is ilyen "tantuszokkal" fizetek neki.. egyszer egy kis Eiffel-torony, egyszer egy londoni telefonfülke, aztán egy kis bögre Makóról, stb. (egyébként meg az ehető fizetség is simán játszik.. ha sütök valamit - ami sokszor van, mert 3 férfiembert élelmezek - mindig kapnak belőle ők is..
nagyon jó a jó szomszéd(i viszony:)
Fruska

Uncle Joe írta...

Majd fél évet volt nálunk két cica (mama és lánya) mert a gazdi albérletet keresett. A mi királyunk és tolvajnőnk ugye ivartalanítottak, hanem az a kettő... ha nem kapták meg a gyógyszerüket, volt seggmutogatás, riszálás, nyávogás, ahogy illik :)

Az első hét után egészen megszokták egymást, a végére pedig felvették a mieink szokásait. Gond tehát nem volt, de azért a jóból is sok a négy :)