2013. február 5., kedd

A tanarok fizetes csökkentésével kapcsolatban jutott eszembe egy pár dolog, pedagógusgyerekként tudnék mesélni mire elég két tanár fizetése, de most könnyebb bemásolni egy  ezzel kapcsolatos beszélgetést.

A cikk: http://index.hu/belfold/2013/02/05/bercsokkenesek/


Molly:de szépen látszik is az országon, hogy mennyire durván szarnak az oktatásra
aklü: ahh ez a legsulyosabb tragedia mind kozul. de ez egy lefele vezeto spriral egy ideje, nulla tiszteletet kap egy pedagogus. Amig olyan kommentek lehetnek hogy majd az oviban/suliban megnevelik haha, eze' kapjak a fizetesuket, dolgozni ugyse kell nekik, vagy amikor a versenyszferabol leekezik a csorokat, akkor tenyleg csak az elhivatottsag tarthatja oket a palyan, es akkor talan a magyar gyerekek fele irastudo lehet majd egyszer. Megneznem azert amikor majd felallnak. Mondjuk a pedagogusokat hergelni ostobasag, ok tanitjak ma a 8-12 ev mulva szavazokat.
Molly:tudom, én is kaptam sokszor olyat, hogy "majd ha rendes munkája lesz" - miközben ültem az órámon...de ezt már mondtam neked. valahogy Magyarországon teljesen természetes lenézni az orvosokat és a tanárokat, azt hiszem. nagyon szomorú.
aklü:aa pont most dumaztam errol valakivel, aki mondta, hogy egy tanarnak azert prezentalnia is kell. ruha fodrasz satobbi. 100ezerbol. lakber rezsi kaja utan. es akkor meg nem is emlitettunk olyan dolgokat mint konyv, szinhaz, eselytelen. pont mondjuk egy pedagogusnak.
Molly:ruha, fodrász? hát, izé, mondjuk ez sehol nem volt divat, ahol én tanítottam, szegény tanárok mindig leszakadtak és kopottak. a tanár egyébként se akarjon színházba menni, írjon csak óravázlatokat esténként (esetleg fordítson szabadidejében, hogy legyen némi plusz pénze - én legalábbis így éltem, mondjuk nekem állandó jövedelmem sem volt, ami bizonyos értelemben még nehezebb is. eh, nem tudom, a tanároknak is el kell menni az országból, ez van.
aklü:ma azon beszelgettünk wmmel, hogyha százalékban annyit elvennének most tőlünk, amennyit mondjuk egy tanár pártól elvettek a cikk szerint, az milyen hatással lenne ránk. annyi lenne, hogy nincs havi öt könyv, egyszerre háromfajta sajt a hűtőben, meg hétvégi kiskávé kissüti, abszolut alapnak tűnő mindennapi dolgok.. nekik meg konkrétan a megélhetés kerül veszélybe. ja valaki teheti, az miért ne menne?
Molly:hát, nyilván nem tehetik az emberek, hogy csak úgy, elmennek. gondolom nyelvet se beszélnek sokan (ugyeugye kellenek a nyelvtanárok). havi öt könyv? az elég jó, nekünk nincs annyi - ja, nekünk gyerekeink vannak;)
aklü  :oké nem havi öt, az túlzás. három. azt se mindig olvasom el.

Nincsenek megjegyzések: