2013. február 22., péntek

A magyar vitakultúráról , erkölcstanról és egyebekről

Nem először fordul elő hogy a semmiről értekezek, nézzétek el nekem. (ha tényleg csak a vitakultúráról akartok olvasni, görgessetek le a csillagocskákig)

(a bejegyzés nagy részét a fészbúkról ollózom, valakinek a státuszát szpemmeltem ezzel tele, de úgy gondolom nagyon érdekes téma ez, úgyhogy jöhet ide is, kicsit megkozmetikázva)

Szóval a történet azzal kezdődik, hogy a Magyarországi Szülők Országos Egyesülete, bedob a köztudatba egy eszméletlenül prűd, betarthatatlan felháborító indítványt arról, hogy egy erkölcstan tanárnak milyen erkölcsöknek kell megfelelnie.  Ezen a teljes balliberális közvélemény egyként háborodik fel. (ha először járnál itt: Bajnai a politikai messiás a szememben és Gyurcsányt a furdővízzel kiöntött csodagyereknek tartom, szóval bentről fogok kritizálni)

Nem sokat tudok a szervezetről, azontúl hogy konzervatív nézeteket vall. Nincs ezzel baj, muszáj hogy legyenek konzervatív gondolkodásúak is, ahogyan liberálisok is, majd a szülők eldöntik mi lesz jó a saját gyereküknek, de egy egészséges közösségben, nemzetben az egyensúly létfontosságú a haladáshoz.

Szóval van ez a borzasztó javaslat, nem igazán hatott meg, annyi hülyeséget hall manapság az ember.
Aztán a történet ott válik érdekessé a számomra, hogy az első ember akinek a javaslattevő nyilatkozik, Kálmán Olga. nyilván nem kell őt bemutatni, az ország egyik legprofibb politikai riporternője, a bal sarokban.
Vele szemben Keszei Sándor, az MSzOE elnöke. A jobb sarokban. Eskü most láttam először, külsőre egy szigorú tanárnak látszik, az a fajta akitől rettegsz a suliban, de a szerenádkor  után ő ereszt le a kosárban negyedikről egy üveg pálinkát. Mindegy.

Huszonkét perc beszélgetés.

Ezen a linken meg lehet nézni, ha még nem láttátok volna.
http://atv.hu/videotar/20130220_keszei_sandor

És másnap teli van a média azzal, hogy Kálmán Olga KOval kiütötte, szétszedte, porig alázta, a lábánál fogva kétszer háromszor a falhoz csapdosta, majd kivitte a ház elé és többször belenyomta a fejét a hóba. végül föléguggolt , félrehúzta a bugyiját, és lepisilte az arcát

És én itt állok megdermedve, hogy valami komoly baj van velem,  de én nem így látom. És tényleg meg vagyok ijedve, mert a tisztelt véleményű közeli ismerőseim is állva, ütemesen tapsolnak KOnak, és én még mindig nem vágom miért.
Aztán amikor belefutok egy hasonló gondolatba, illetve wm is megerősít jövök rá hogy mégsem velem van a baj, de utána többször is megkérdőjelezem a saját álláspontomat, annyira elsöprő az általam véleményformáló platformokon az enyémmel ellenkező. Szürreális élmény.

Amúgy meg a saját ítéletembe vetett hit egyik tartópillére ezesetben:
http://jakabandor.blog.hu/2013/02/21/keszei_mester
Érdemes elolvasni, mert jobban írja le a történteket mint én.

Most jön a fészbukos rész, azért kozmetikázva (nem kértem engedélyt arra hogy iderakjam, szóval csak a saját kommentjeim, de úgyis egoista vagyok, szóval mindegy).

Hát muszáj volt visszatérnem ide kommentelni, a csávo a hősöm, és senkinek, senkinek nem sikerült még Olgát ennyire megforgatnia. Nem hibáztatom, ilyesmivel még nem találkozott, nem tudta lekezelni, de az szomorú, hogy valaki odajárul hozzá a konzervativ oldalról, ezüsttálcán átnyújt egy leplezetlen rendszer- és önkritikát, és ahelyett hogy egy ennyire ritka lehetőseget felhasznaljon a jó ügy érdekében csak csápol és hadakozik. szerintem nagyon amatőr volt...


- Már a férfi első mondata nem kis dolgot tol  "ezt a meghatározást a családjogi törvényből vettük ami meghatározza, hogy a család fogalma apaanya plusz minimum egy gyerek. es közbe ez nem igaz... -akkor ezzel a családvédelmi törvényt akarta kritizálni? -Hát egy kicsit azt is."
Nincs ma Magyarorszagon olyan konzervatív gondolkodó aki meg meri kockaztatni, hogy Olgánál ennyire nyíltan nekimegy a kormány döntéseinek, de ő megteszi. Az interjú alatt többször. Folyamatosan cinikusan kritizálná a rendszert, ha Olga hagyná.
De a nagy baj, hogy a szituacio tökeletesen leképezi azt, hogy a nagy többség képtelen a feketén és a fehéren kivűl gondolkodni -mindkét oldalról. Mert hiába tartom a Bajnait messiásnak, a konzervativizmusnak is vannak jó hajtasai, és pont olyan butasag lenne ezt letagadni, mint amilyen butaság volt a háromigenes népszavazás.
A mokkat már nem láttam irreveláns. Beáldozta magát, és utána tuti nagyon durván az orrára lett koppintva.

 A végén pedig a "visszaszívom mert ön meggyőzött" félmosollyal, Olga meg pislogva megköszöni. nekem Olga kcsit olyan volt most mint amikor a megasztár válogatón szarul énekelnek. nagyon benézte. 


-   Egy kicsit emberibbé téve a dolgot. A jelenlegi magyar törvenyek szerint, egy özvegy, gyerekét egyedül nevelő nő és a fia nem család.. Ez a csávó felállt és és azt mondta hogy DE, és hogy ROSSZ ez a törvény. Ahogy az a törvény is, ami alapján ő ezt javasolhatta amit javasolt. De sajnos van egy törvény ami alapján ilyet javasolhat.
Példa: egy matektanárnak matektanárnak kell lennie, mindig. Álmábol felébredve is tudnia kell elmondani a pitagorasz tételt.Ez a TÖRVÉNY, a kitétel, hogy valaki matektanár lehessen. Tehát a törveny szerint, az erkölcstan tanárnak, IGENIS ÚGY KELL ÉLNIE mit az erkölcstan óran tanít. Ezt nyilvánvalóan úgy lehet csak bizonyítani, hogy folyamatosan monitorozzák. Ami FASZSÁG .
Ahogy a törvény is. Ezzel kezd, hogy faszság a törvény ami alapján ő ezt mondta, ezt viszi tovább, és ezzel fejezi be.
Az abszurdot használja fegyverül, de a cikk amit belinkeltem az sokkal szebben elmondja ezt, komolyan.

Ami pedig a pedagógusok kritikájat illeti, (amire asszem genetikailag kódolva vagyok nagyon durván túlérzekeny) elmondja az interjúban, hogy nem akarja hogy a gyerekét fáradt, alulfizetett pedagógus tanítsa. Ergo ramutat hogy a pedagógusok alulfizetettek es túlhajszoltak. Ezt a kormányoldalról mondja. 

Ez az ember nem akarja hogy a tanárok olyan helyzetbe kenyszerüljenek a ROSSZ TORVENY MIATT, hogy képletesen szólva földrajztanároknak kelljen azt tanítania hogy a föld lapos,a hituk, tudásuk gyakorlatuk ellenére
Nem szentté akarom avatni őt, de itt a furdővízzel együtt húztak le a gyereket, ez szörnyű elpazarlása volt egy szuper lehetsegnek.

  
Szerinted hány elvált, gyereket egyedül nevelő fidesz szavazó tudja, hogy ő a fidesz szerint nem család? Vagy ugyanez a hezitalók közül. Ha ezt a beszelgetést amit a csavó elkezdett Olga úgy folytatja ahogy lehetősege lett volna rá, akkor ebből szavazatok jöhettek volna.

De tegyük fel, félreértettem az interjút is, meg az andort is. Viszont, amennyiben ez az egyenlet egyik oldala akkor mit kapunk? Egy jobboldali megmondóembert, aki az értelmes érvek hatására átgondolja majd megváltoztatja a véleményét. Tényleg olyan rossz ez?
Jelenleg egy olyan politikust tudok, aki volt annyira nagy, hogy vállalja hogy ELKÚRTA. Őt is lehúzták a fürdővízzel, azonnal, és kár érte. Nyilván nem ugyanaz a mértékarány, de azért felfeszegetett macskakövekkel ne dobáljuk már meg, mert semmivel, semmivel nem leszünk különbek mint a belvárost szétverő béközép.



Ennyi kábé a fészbukos rész
Más helyeken is próbáltam kommentelni, mert egyszerűen kiégette a szememet, hogy az emberek itt tényleg azt hitték, hogy ízekre szedés, leiskolázás történt. Kaptam például ezt a választ ( kábé annyit mondtam amint fentebb csak rövidebben):  Igazad van, de a jóember megérdemelte a kis szervezetévele gyütt, hogy szénné égjen, mert az ügy abból indlt ki, hogy a szülők akiket ÁLLÍTÓLAG képviseltek, jelezték ekkora hülyeséget sose szavaztak meg ...
Ez komolyan olyan érzés volt már, hogy akkor ki áll a rács melyik oldalán?
Igazat ad, de jobban megéri őket megalázni, mint a jó ügy érdekében felhasználni?
Gondoltam hogy rákeresek a szervezetre, hátha végre megérzem valahol a kénkőszagot.
Nyilvánvalóan jobboldali hitű szervezet. Nyilvánvalóan konzervatív értékrendszerrel. Fidesznyikek. 
És komolyan, a főnökük felállt és azt mondta rossz a törvény amit a Fidesz hozott.

Úgy gondolom, a mai magyar jobboldali értelmiség retteg. Egyre többen jönnek rá, hogy itt iszonyú nagy átbaszás történt, ők nem ilyen lovat akartak. Egyre többen és többen lesznek akik így vagy úgy szeretnék kifejezni az ellenérzésüket. Ami kurva nehéz lehet. Mert sokszorosan kockáztathatják az egzisztenciájukat, a kapcsolataikat. Illletve annak érdekében hogy megakadályozzák a totális elészakkoreulást, fel kell áldozniuk az elveiket. (Amikkel lehet hogy nem értek egyet de tisztelnem kell akkor is, hiszen ugyanezt várom el vicaverza.) 
Ez az egész olyan mint egy halom kiscica leédesgetése a padlásról. Az elsőt kurva nehéz. De ha lent van és dorombol akkor a többi is le fog jönni. Viszont ha a többiek azt látják hogy az elsőt rögtön kerékbetörtük, minek jöjjenek le?

 És mégis, majdnem minden baloldali fórumozó, majdnem az összes, hírportálokon kommentelő,  minden fészbukos megosztó, tapsizva örül a megnemtörténtnek, miszerint most megaláztak egy jobboldali, konzervatív, vén öreg hülyét.
És tényleg ennek látják.

És komolyan itt fagy meg bennem a vér, mert egy ilyen szituáció mutatja meg, hogy nem az igazság kell, hanem az elégtétel és a bosszú. Az átlagember agyában MI az mindig csak oldalra vonatkozik nem az egészre, hogy továbbra is ellenség van és nem ellenzék. Hogy nincsen együttgondolkodás, nincsenek átfedések, csak éles, tűzerőalá vont vonalak. Aki buzi az erkölcstelen véglény, aki keresztény az buta,prűd,és hamis. 
Nincsenek árnyalatok.

 ****************


És tényleg, hogy a címmel kapcsolatban is írjak valamit:

A magyar ember nem tud vitázni. Nincsen hozzászokva, nem gyakorolta be. Ritkán érvel, inkább csak a hangerőt emeli. Nem végez előtanulmányokat, csak kinyilatkoztat.  Nem hallgatja meg a másikat, nem gondolja át a másik oldal érveit. Nem méri meg a saját véleményét újra és újra. Nem mondja azt hogy meg kell néznem mégegyszer, majd referálok, pedig mennyire fontos mércéje ez egy gondolkodónak. És ami a legtragikusabb,  egy vita nem lehet döntetlen, vagy lárpúrlárt. A vitában csak  győztesek vannak és vesztesek. Pedig tanulva és sokat gyakorolva egy vita végződhet két győztessel is.



Még mindig nem tudom, hogy a rács melyik oldalán állok, könnyen lehet hogy tényleg én vagyok itt a hülye.
Örömmel várom hogy valaki meggyőzzön erről. 





(nem magamtól vagyok ám ilyen kibaszott okos, egy csomót beszélgetek wmmel, meg egy csomó szuper dolgot meg kommentet olvasok, és a válogatott baráti társaságomtól is rengeteg infót felcsipegetek gyerekek én egy remekül idomított zsenipapagáj vagyok, sok intuícióval, kösziszépen szevasztok)
 
 
 Ja, és a Bajnait nem láttam még kettősmércézni, feketefehérezni, csaknekünkvannakjóötleteinkezni, ezért fogok rá szavazni. Hogy egyszer lehessen Magyarországon LiberálisKonzervatívnak lenni.


10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem azt írtam, hogy JÓ volt az interjú, mert azt nem mondanám, hanem azt méltattam, hogy sikerült elérnie KO-nak (igazából mindegy is, hogy ki ült volna az ő székében), hogy Keszei úr belássa, hogy oltári nagy marhaság az egész. Nekem aztán marhára mindegy, hogy melyik oldal felé húz. Tök irigylem a gondolataid egyébként.
Más, de ide kapcsolódik. Nem vagyok túl tájékozott aktuális témákban, mostanság kezdtem kicsit beleásni magam, hogy mi merre hány méter, mert az elmúlt x hónap vagy inkább év sikeresen kiakasztott, így jövőre megpróbálom a legkevésbé rosszat választani.
lemonka

aklübisz írta...

Lemonka :) nem is láttam hogy te is.

Viszont akkor talan nem is rossz ez a poszt.
Szerintem a politikai érzékenység, meg tisztánlátás az iszonyú nehéz szakma, mert ha nem pénzügyesekről van szó, akkor lehetetlen nem érzelmeket vinni bele, ha pedig az érzelmek benne vannak, akkor hajlamos az ember elsőre ugrani. Ez abszolut természetes reakció. Én tökre megértem hogy egy csomóan félreértették vagy félre akarták érteni ezt a sztorit a kisemberek közül, és eszembe nem jutna valaki emiatt leszólni. Szerintem a hiba sokkal inkább a véleményformáló orgánumoknál van, akiknek főleg ilyenkor nem a tüzet kellene szítania.

Egyedul annyiban nem értek teljesen egyet a kommenteddel, hogy én úgy gondolom, hogy a keszei eleve azzal ült oda hogy ez marhaság. ő nem arról akart beszélni, hogy igen marhaság, belátom, hanem arról, hogy MIÉRT marhaság ez, és ezért is tartom Olgát amatőrnek.

viszont amit nem szabad elfelejteni, hogy Keszei visszakozott, (most mondta valaki nekem, hogy bocsánatot kért), és ez egy másik olyan dolog ami nemigen esik meg manapság. Bárki akiről kiderül egy turpisság, az feláll hőzöng, másra mutogat, tagad, megmagyaráz. és nem is kell messzire visszanézni az elmúlt napokban példáért.

Szóval én lehet beíratnám a gyerekemet a Keszeihez erkölcstanórára, mert nem az a baj ha valaki hibázik hanem ha képtelen ezt belátni.

Amúgy meg szuper hogy elkezdtél érdeklődni, pont a hozzád hasonlóak miatt gondolom, hogy van arra remény hogy egyszer itt azért helyre jöjjenek a dolgok, egyre több eddig nem érdeklődö kapja fel a fejét a hülyeségekre.

Névtelen írta...

Néhol egyetértek, néhol pedig nem.
Először is egyetértek, hogy nincs politikai vitakultúrájuk az embereknek, hiszen a politikai hozzáállása az embereknek kb annyira változtatható, mint a hite. A vallás-politika egyház-párt párhuzam szerintem elég erős.

És innentől nagyon gyakori hozzáállás, és a megértés hiánya hozza, hogy a szélsőséges jobbost-balost a másik oldal egész egyszerűen butának gondolja, hiszen hogyan hihet abban, amiben hisz, hiszen az hülyeség, hát nem látja?

És mivel így áll hozzá a nagypofájú közmédia, hogy itt egy konzervatív, tehát primitív emberről van szó, aki emiatt nem képes kritikát és öniróniát használni, hiszen az az intelligens emberek sajátsága. Ezért bélyegzik meg ezt az interjút ezzel a totális lemosással.

Ebből kifolyólag ezzel az interjúval a főnök _mindkét_ oldalt lemosta (: perfekt.
happie

aklübisz írta...

pontosan így! köszi a hozzászólást.


egy kérdésem van.
HA
vallás - politika
egyház - párt
AKKOR mi felel meg a hitnek?


Névtelen írta...

A hit ugyanaz, hiszel abban, hogy az egyszemélyes vezetőd bölcsebben dönt, mint bárki más azonos helyzetben.
Én legalábbis így értelmezem.

Névtelen írta...

Na, klassz hogy van aki gondolkozik is. Általában 2 verzió általános: az egyik csapat feketén-fehéren nézi a világot(jó-rossz,bal-jobb) a másik meg jajnemértekhozzáleszarommindenkihagyjonbékénelegemvannincsvéleményem(amivel gyönyörűen maga alatt is vágja a fát a mai helyzetben-mivel most kurvára nem mindegy- és ami egy felnőtt ember esetében engem kibaszottul idegesít).
Majd még kommentelek egy régebbihez-amit arról írtál hogy egy ismerősöd szerint a narancsra kell szavazni jövőre mert még ilyen 4 év után majd mindenki megvilágosodik -ami eszméletlen naiv dolog az ő részéről szerintem.

c

aklübisz írta...

k0szi c.

szerintem amugy egyre tobb ember mutat erdeklodest es kezd el tajekozodni, ami jo.

ugy gondolom ez is ilyen kulturalis dolog, jo esetben a politikanak nem lenne szabad hogy a mindennapi elet resze legyen, de ahhoz hogy ezt az idealis allapotot elerjuk, ahhoz eleg sok lenduletet kell gyujteni, plusz negyevente berugni a motort;

viszont a kozos felelossegvallalast, soha, az elet semmilyen szintjen nem tanitjak, SOT! es azt hiszem NAGY reszben ez az oka annak hogy az orszag ott tart ahol.

es peldaul nekem ezert jonnek be nagyon a diaktuntik is, az osszes hibajukkal egyutt, mert en ennek a csirajat latom benne, nem ingyen akarnak dolgokat, hanem be akarjak adni amit be kell ahhoz hogy jo dolgokat kaphassanak.

sniccer írta...

Fúú, ez a Jakab Andor féle megközelítés nekem nagyon kicsavart szemléletmód.

Névtelen írta...

Nincs mit. Tényleg olyan jó olvasni ahogy más is gondolkodik, el jut A-ból B-be és nem egyoldalúan demagóg faszságokat irkál. Meg nem: "jaj engem ez nem érint úgysem" Mert mindenkit érint vagy érinteni fog valahogy előbb-utóbb.
"viszont a kozos felelossegvallalast, soha, az elet semmilyen szintjen nem tanitjak, SOT! es azt hiszem NAGY reszben ez az oka annak hogy az orszag ott tart ahol."
Ezzel meg abszolút egyetértek. Sajnos ez a helyzet.
Ráadásul mondom ezt úgy, hogy nem vagyok egy megszállott szabadságharcos vagy hobbitüntető, de egyszerűen fel kell(ene) ismerni mikor van az amikor nem lehet elegánsan félrenézni.
cy

Névtelen írta...

akartam mondani eljut- természetesen..:)
c