2012. november 18., vasárnap

kis vérszívó nagyot ugró állatka

Na akkor ismét a bolha téma, bár már Molly és Luca is körbejárta. 

Nálunk is a kis csípésekkel kezdődött a bolhacirkusz, lábfej, alsólábszár. Nem vagyunk rá büszkék, de a cica néha felugrik az ágyra. Gyakran. Éjjel a lábunknál alszik. Majndem minden nap.
   A Cicánál néha kisebb nagyobb vakarózások, semmi különleges, bolhanyakörv cseppek. (a szupercsepp az állatorvostól az eléggé borsos áron van, szóval áruházban vásárolható, de felsőkategóriás cucc amit kap.)

 Az első dolog ami gyanút kelthetett volna (igen, ilyesmire figyeljetek) azok a fürdőszoba ablak párkányán -az ablakon keresztül közlekedik- ilyen icipici kis vércsepp szerű dolgok voltak, nem tudtam mire vélni, meg sok apró fekete homokszemcse, gondoltam befelejövet hullik ki belőle a szemét amit a kalandozásból hazahoz. A kis fekete homokszemcsék a napi kétnapi kefélésnél is feltűntek, de koszos vagy cica mondtam nemegyszer. 
  Aztán van úgy, hogy este lefekszik az asztalra elém a laptophoz, és akkor a munkalámpám fényénél észrevettem, hogy ebből a "koszból" elég durva mennyiség van rajta. Meg bolha is, egy kettőt mindig láttam, néha kézzel megfogtam, nem lehet szétnyomni, egyet egy kis ágdarabkával szétnyomtam a cica meg lepofozta az asztalról, na most már nem vagy bolhás cica.

 Gugli. 

Na ezt figyeljétek. a kosz az a bolha petéi meg lárvái, a nagyobb darabok meg a bolha által kiszart alvadt vérdarabkák, ezzel eteti a kicsinyeit. Valami fehér anyagon fésüljétek meg, ha a kihulló fekete darabkák bevizezve vérszerűen feloldódnak, na akkor már tudhatod hogy szívás van.

Tablettát, meg test sprét nem akartam, nekem az túl radikálisA lakást kitakarítottuk iszonyú alaposan, és mindent lefújtunk bolhacsapdával (elélnek a szőnyegben meg mindenhol)
A cicának meg vettem bolhafésűt
Ha valaki nem tudná, egészen sűrű fémfogú kis jószág, (ergonómikus nyéllel hehehe) 

Műanyag dobozban langyos szappanos víz bekészitve, (ez azért fontos, mert a szappan megtöri a felületi feszültséget, és majd elsüllyed benne a bolha, amúgy vizipókként kiszánkázna az edény falához és szevasz) valami játszós türcsi, sok cicanasi, cica.

Az első kezelés alatt több mint harminc bolhát szedtem ki belőle, azt hittem kihányom a belem, nem akartam hinni a szememnek, másnap még legalább feleannyit, és így tovább.

(ennek a csodás kis műsornak a közepébe érkeztek ittalvós cicautálós vendégek , remek)

ma elegem lett, nem haladtunk semerre se, mindenki ajánlotta a fürdést, meg mi is bosszút álltunk volna mindenért a cicán.
 Lakást befűtöttük, türülközőt radiátoron felmelegítettük, kád félig teli langyos vízzel, jobb híján lássos fürdőgyurmával pimpelve (ezzel kapcsolatban voltam vegyszerügyileg leginkább nyugodt)
wm beizzította a videófelvevőt (nem lett semmi, kitakarja wm deltás meg az én csöcsös hátam muszáj lesz elmenni úszni)
és a cica elindult úszni. Volt az elején kapálózás, meg három kétségbeesett üvöltés (ha négy lett volna hagyjuk az egészet a francba) aztán én lefogtam, wm pedig lötykölte rá a vizet. Nem örült, de sokkal jobban tűrte mint vártuk. Nem voltunk túl alaposak, de első próbálkozásnak,  megtette. A törölközőbe bugyoláltságot konnyekkel a szemében tűrte, majd ahogy elengedtük elkezdte magát nyalogatni, ezt abba sem hagyta egész délután. 

Mondjuk már vizesen láttam, hogy lószart se ért az egész, a nagy zsíros bolhák ott zsizsegtek rettegtek a bőrén, a vizes szőr pedig abszolut eséltelenné teszi a bolhakefét. El is döntöttük, jó akkor jövő hétvégén sokkal több víz a kádban, és víz alatt fogjuk a testét tíz percre tartani.

Aztán ma este kikészítettem a fésű-szappanosvíz-dumaszínház kombót, magától jött, hogy akkor műsor van,  átmentem az egész testén alaposan, húsz kis firget biztos megint kiszedtem belőle, viszont eltűnt az összes "kosz", szóval azt hiszem egy nagy csatát bizony mégis megnyertünk, most addig amíg nincs a háborónak vége, heti fördés, napi fésű, meg napi porszívózás.

Az ágyba továbbra is feljöhet. ehh.

kép nem sok lett azok se jók, de hátha nektek is van kedvetek kiröhögni őfelségét:








   

 

10 megjegyzés:

Molly írta...

ne engedjétek az ágyba szerintem semmiképp.

aklübisz írta...

jaj az nagyon nehéz lesz.

Molly Bloom írta...

nálunk is az volt, a macska szegény teljesen depressziós, de nagyon fontos szerintem, hogy ne terjedjenek mindenhova. imádják a textileket, szónyegeket és rengeteg petét raknak naponta.

Sheila G. írta...

az előző macskáink telisteli voltak bolhákkal.
alapos fürdés, majd csuromra fújtam őket bolhairtóval, és aztán hagytam hatni:
http://www.youtube.com/watch?v=TkqfTwf3hyY&feature=g-upl

Molly Bloom írta...

csakhogy a peték a fürdetéstől nem pusztulnak el a lakásban (meg a macskán sem feltétlenül)...mindent kimosás, folyton porszívózás, macska kitiltása az ágyból, na ezek már esetleg jók, de lehet, hogy hónapokig fog tartani...

aklübisz írta...

óemdzsí mekkora fülei vannak a kis sipáknak lovelove

Csárli írta...

En bekentem Szukuval a bolhas kiscicamat, ez a tuti megoldas: meghaltak a bolhak, meg a cica is. (6-7 eves lehettem, nem tudtam...)

Névtelen írta...

Szuku. :D:D valami remlik errol a sztorirol. na ezert nem volt nalunk bolhas macska, csarli megolte mindet.

akl

Molly írta...

a szuku megöli a macskát? jézusom, mi van benne?

Csárli írta...

Lenyalta magarol. Meg eleg pici volt, par hetes, nem szokott ilyen kemeny drogokhoz. Az orok vadaszmezokon mar biztos egy nagy doboz Raid-del var ram. :)