2012. október 14., vasárnap

gasztró

A mai bejegyzést sajtosbrokkolinak ajnánlom. Őt meg nektek. Szerintem ma nem találtok az övénél klasszabb kajablogot magyarul. Normális, egyszerű, elérhető receptek, amik mégis elég varázslatosak ahhoz hogy különlegessé tegyenek egy átlag szerdát, de akár egy vasárnapot is. Nem drága, és ami a legklasszabb hogy nincs elszállva saját magától, nincsenek se koejjós lelkizések, se eröltetett közönségesség. Csak simán jó. (és élőben is jó fej)
 Ezen a címen éritek el:  http://kajapiazongora.blog.hu/, (meg oldalt az ajánlók közt.)

 Mostanában sokat tököl, mert annak van itt az ideje, ezért is rakom ki ezt a receptet, nem láttam még nála édes tököset. Ezt a receptet meg a zöldségfutár szolgálatom csapta az eszméletlen mennyiségű tök mellé amivel mostanában elhalmoztak, szóval: töktorta.




Gyanús, gyanús, aláírom. Még én is vagy két hétig szemeztem a recepttel mire rávettem magam. De nem kell mást mondanom, mint hogy még wmnek is ízlett. ( tudta hogy kötelező lesz megkóstolnia, egy kis szeletet adtam neki, berakta a szájába, úgy, hogy láttam hogy leszorítja a nyelvét, és próbálja az egészet rágás nélkül egybe lenyelni, az orrlukai kitágultak, levegőt se vett. Rámordultam, torz arccal elkezdte rágni - még mindig megpróbált levegőt se venni- és a végére lehajtott fejjel azt tudta motyogni, hogy nem rossz. Ez magyarul nagyon klasszat jelent, többször is vett belőle. a töktortából.
Amúgy ez kicsit a sárlottka angol másodunokatesója, nem olyan bájos, nem olyan kecses, de hasonlóan szívderítő társaság.

2OO gr liszt
2OO gr cukor
1 púpozott teáskanál sűtőpor (az eredeti receptben volt fél tk szódabikarbóna is, amit utólag úgy gondolom kár volt belerakni)
1 fél teáskanál só
1tk gyömbér
1tk fahéj
(én raktam hozzá egy fél rúd vaníliának a magjait, meg egy nagyon pici szerecsendiót)
ezeket szépen összekevertem,majd adtam hozzá
1deci hideg tejet
1deci forró vizet
fél deci olajat
meg egy nagy tojást már felverve.
kész a tésztaalap, ekkor hozzáadtam
2OO gramm reszelt sárgahúsú tököt,
nem kell alaposan elkeverni, éppcsak beleforgatni,  tepsi. (elvileg muffinformában kellett volna, és a szélek tényleg finomabbak, de nekem olyan nincs.)
kábé fél óra alatt kész.

A tetejére sajtkrém került (nyomózsákom sincs, ez ilyen csúnya süti lett)
ami kábé (ezt nemtom pontosan)
1OO gramm krémsajt (valami sajátmárkás delfiadel utánzat pont pöpec),
5O gramm vaj
4-5 púpos kanál porcukur (kóstolgatni kell közben, jó )
egy kis vanília,
 két kanál narancslé (nekem az most kontrő lett, de ott áll az a fél üveg a szekrényben három éve, igazán kell már végre vele valamit csinálni)
ezeket jó habosra kikeverni, mehet a cucc tetejére.

Dísznek kandírozott narancshéj, véletlenül az is pont van a kajapián.




uccu neki egyetek töktortát, tökéletes őszi süti.

2 megjegyzés:

lucita írta...

(azt hogy mondjam el, mennyire jó érzés az, hogy akiket szeretek, azok kedvelik egymás? és szépen beszélnek egymásról? és hogy ilyenkor mindig olyan csordultig leszek érzelmekkel, értitek?
basszátok meg, azt mondom inkább) :)

sajtosbrokkoli írta...

Én ezt annyira köszönöm, hogy az csak na! Nem találok szavakat.
Neked gratulálok az előléptetésedhez, remélem ezt ünnepeltétek, Lucita meg ha káromkodik, legközelebb Mrs. Mocskosszájú lesz.