2009. november 10., kedd

danubiusz, sláger

az a kisváros, ahol felnőttem, mindentől nagyon messze volt, még a legközelebbi nagyvárostól is.

lévén magyarország vízfejű, és már akkor is az volt, mior az én értelmem nyiladozott, a következő rádióadókat lehetett fogni:
kossuth,bartók,petőfi

és a danubiusz, meg a sláger.

egy zenepedagógus családba volt szerencsém születni, szóval egész odáig, amíg nem magam választhattam zenehallgatási lehetőségem, minőségi muzsika vett körül, de hogy úgy mondja, az időtállóbbak közül
magyarul nista könnyűzene.

egy idő után már igényeltem volna, főleg hogy az osztálytársaim diszkóba jártak, és mindenféle számokat emlegettek, meg ilyesmik

asszem elsős gimnazistaként kaptam egy rádósmagnót, kerestem isrögötn a danubiuszt, érted, az menő
és meglepődtem. az igénytelenségen, hogy ez a könnyűzene?

éreztem, hogy valami nem oké a dologban, mert néha belefutottam egy egy külföldi adóba (határmenti az említett kis város,) és hallottam hogy itt nálunk valami nincs rendben

és ez így ment amíg internethez nem jutottam jó sok évvel később.-és ekkor iszonyúan megdöbbentem, és sajnáltam magam nagyon, hogy mi mindenből kimaradtam
és ez szomorú, nagyon szomorú,

és ezért táncolok a danubiusz meg a sláger sírján-remélem örökre kirohadnak

mert tengernyi vidéki magyar fiatal van és volt eleve a totál zenei igénytelenségre kárhoztatva,(köszönjük egyébként a petőfinek azt, hogy országos sugárzású rádióként ezt elsőként megtörte) ez gyakorlatilag olyamsi volt, mintha bármerre mennél, a maunikát meg a barátok köztöt nyomnák az arcodba kivetítőkről.

(erre ékes példa hogy elmennek tüntetni értük)


szóval ünnepnap lesz a november 18, táncoljatok, és örvendezzetek



ja és volt még a helyi rádió is, minden hétköznap este hattól nyolcig kívánságműsorral, ahol üzenetet lehetett küldeni, meg egy számot, szóval a repertoár tökugyanaz volt estéről estére.
egy nap betelefonáltam, és egy barátnőmnek küldtem bachtól a démolltokkátaésfúgát, amit legnagyobb meglepetésemre le is játszottak
negyedóra eltelt az értékes kívánságműsoridőből, utána a műsorvezető azt mondta, hogy "őőő...ehm..most kissé más műfaj követkzik, a tankcsapdától a mennyországturiszt"
másnap az osztálytársnőm mérges volt rám, mert leégettem

1 megjegyzés:

Lez írta...

És hogy egy kicsit tovább árnyaljuk a képet, semmi váratlan, meglepő, gonosz stb. dolog nem történt. Lejárt a szerződésük és nem ők nyertek az új pályázaton. Ehhez képest a sok egyszerű (az állítólagosan 3 milliós hallgatótábor) tiltakozó akciókat szervezett, a mai napig színes szalagokkal az autóik antennáján közlekednek. Sötét középkor. Bezzeg a fontos dolgokért nem áll ki senki.
Mondanám, hogy ennél csak jobb jöhet,de sajnos azt is látni kell, hogy a két új rádió le fogja szerződtetni a két régi műsorvezetőit és zenei szerkesztőit stb. De azért remélni mindig lehet, legrosszabb esetben továbbra is CD-t hallgatok :)

seskid