2008. szeptember 15., hétfő

kezdjk a sárgákkal

mint azt már többször említettem, én nagyon csípem a sárgákat. nem ismerem különösebben a vallásaikat, a kultúrájukat, de amit elkapok belőle tetszik, az emberek viselkedése, mentalitása pedig különösen.

(ezzel szemben eszembe nem jut átvenni ezekből a dolgokból semmit, mivel európai és keresztény szellemben, környezetben nevelkedtem, ezt tartom a járható útnak számomra- bár ezzel nem azt jelentem ki, hogy az ő útjuk végén a pokol van, vatevör, ez egy összetett gondolatmenet bennem , majd egyszer elmesélem ezt is.)

szóval a sárgák.

ma a kávéképzésen, összekerültem egy kínai fiúval, kenyu-val, és életemben először komolyabban tudtam egy kínaival beszélgetni. elmesélem mit tudtam meg tőle:
ahhoz hogy kínában ne számíts analfabétának, és úgy ahogy tudj írni olvasni, körülbelül kettőezer írásjelet kell ismerned.nem, nem értettem félre, azt mondta tutáuzen
ahhoz, hogy mondjuk már könyvet is tudj olvasni, teszem azt a gyűrűk urát, ahhoz bizony már ötezret.
ha egy egyetemi szintű professzor vagy, akkor valószínűleg tízezer jelet ismersz
a húszezerből. ez azért valami, nem?

megbeszéltük, hogy a legnagyobb nehézségünk egy egy kávékóstolási ceremóni alatt, a benyomásainkat angolul kifejezni, mert az érzések azok mindig az anyanyelven jönnek elő könnyebben

beszélgettünk még többet is a nyelvek különbözőségeiről, és rájöttem valamire, amivel még ő is egyetértett.

juj ez nehéz lesz elmagyarázni, és valószínűleg butaság is

szóval. az angolok valahogy elöl képzik a szavaikat, az egész beszédük valahogy harsogó, tolakodó. (a nők nagyon, nagyon sokszor beszélnek magas fejhangon, szerintem ez kizárólag egy kőkemény affektálás, ami generációkon keresztül beléjük ivódott,hát nem iszonyú?) de mégis jóval inkább elöl hallod őket.

a kínaiak(japánok, vatevör) ezzel szembe egész hátul, rejtve csinálják a szavaikat, ezért tűnik olyan magasnak, vékonyna, csipogósnak a beszédük, ezért olyan kőkeményen eltéveszthetetlen az akcentusuk, amikor egy idegen nyelvet beszélnek

eszembe jutott erről egy párhuzam, a két különböző világszemléletről, a nyugat erőszakos tolakodása, és a kelet befelé forduló látásmódja, értitek mire akarok kilukadni? (kezdek leereszteni, a buszon hazafelé, meg wmnek elmondva ez az elméletem még sokkal érthetőbb volt)



a mi nyelvünk kiegyensúlyozottnak tekinthető, és sokkal színesebben hangzik mint bármelyik más nyelv, rengeteg fajta hangzónk van.
szeretem a magyar nyelvet.
jobb ha ezt a témát most hanyagolom, eléggé belekavarodtam, jó éjt

Nincsenek megjegyzések: